Ласкаво просимо на мій блог

На моєму блозі можна знайти багато цікавого

середу, 29 грудня 2021 р.

 

Відбулось засідання кафедри вчителів, які працюють зі дітьми з ООП.

У сучасному світі дуже гостро постає питання щодо створення корекційно-розвивального середовища в умовах закладу освіти для дітей, які навчаються на інклюзивній та індивідуальній формі навчання.

 У процесі роботи з учнями  шкільного віку, які мають особливі освітні потреби, першим кроком у навчальному закладі є створення комфортного простору для соціалізації та адаптації до навчального процесу. Виходячи із зони комфорту, яку діти мають в рідних стінах домівки, і потрапляючи в нову психотравматуючу ситуацію, де відсутні близькі люди, вони отримують психотравму, пов’язану з освоєнням нового простору і нових рамок.

Під час засідання кафедри асистент вчителя Блищик Яна Русланівна ознайомила колег з нетрадиційними методами роботи з дітьми з ООП. Педагоги на практиці перевірили значущість використання у навчальному процесі паличок Кюізенера, методики Нумікон, карток Домана, логічних блоків Дьєнеша. Як результат, варто зазначити, що використання нетрадиційних прийомів підвищує інтерес до мови, допомагає в ігровій формі краще засвоїти матеріал.

Вчитель початкових класів Капітула Раїса Сергіївна продемонструвала презентацію «Пісочна терапія». Пісочна терапія – це один з методів арт-терапії, який передбачає взаємодію з піском. Він є способом спілкування дитини або дорослого з навколишнім світом і самим собою, а також засобом зняття внутрішньої напруги.   З’ясували, що пісочна терапія може використовуватися як засіб супроводу психологічного здоров’я, а також у приватній практиці, в школах і дитячих садах, в центрах корекційно-розвиваючого навчання і реабілітації, в центрах позашкільної роботи, в психологічних консультаціях і ін. Відмінність пісочної терапії від інших методів в тому, що вона дозволяє створювати світ, який відкриває шлях до мрій і фантазій. Цей світ можна розглядати,  відчувати, змінювати, обговорювати і фотографувати.

Асистент вчителя Затірка Таміла Василівна висвітила питання, що стосується порад батькам дітей з ООП. Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватись з нею.

Вчитель української мови та літератури Сарницька Ніна Улянівна провела тренінг «Як покращити увагу дитини». осередженість дитини на завданні залежить не тільки від того, цікаве воно їй чи ні. Роль також відіграють вік та, як не дивно, звички. Відомо, що стала увага починає розвиватись у 9-10 років. До цього віку дитині, як правило, важко довго концентруватись на конкретному предметі чи дії.

Однак, уміння зосереджуватись – це звичка, яку можна натренувати. У цьому допоможуть такі вправи: «Кольорові слова», «Штурм», «Віднайди половинки візерунків», «Крапка-лінія», «Не все на місці», «Чи є зміни».

Асистент вчителя Рижа Наталія Вікторівна розповіла про роботу з батьками в процесі інклюзивного навчання. Для успішної реалізації інклюзії в загальноосвітніх закладах надзвичайно важливим є залучення батьків до навчально-виховного процесу та участі у розробці навчальних планів. Батьки краще за інших розуміють, що необхідно їхній дитині і тому ухвалюють рішення щодо її розвитку та освіту.

Виховання та розвиток кожної дитини відбувається за певних умов і під впливом інших осіб. Кожному, хто виховує дітей з ООП, завжди треба пам’ятати слова великого вченого І. Павлова: «…Ніщо не залишається непорушним, а все завжди може змінитися на краще. Аби тільки були створені відповідні умови.»

 

Немає коментарів:

Дописати коментар